گروه تدریس قرن پانزدم

گروه تدریس قرن پانزدهم

دوره آموزش جستجوی اینترنتی

جستجوی اینترنتی یا همان سرچ اینترنتی مهارتی است که معمولاً در قابلیت‌های موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) خلاصه می‌شود. اما واقعیت آن است که همه چیز موتور جستجو نیست، بلکه علم و مهارتی به وسعت تمام آنچه انسان‌ها دارند نیاز است تا یک نفر بتواند ادعا کند جستجوگر تمام عیار است. با وجود این، خوشبختانه تمامی فرآیندهای جستجوی اینترنتی از قواعد تقریباً یکسانی پیروی می‌کنند و هر فرد در هر زمینه‌ای با شناخت این سلسله مراتب می‌تواند در زمینه کاری خود یک جستجوگر حرفه‌ای باشد.

مخاطب این آگهی، افراد ذیل هستند.
1- دانشجویان مقاطع کارشناسی همه رشته‌ها: برای این عزیزان 4 کلاس دو ساعته (دوره عادی) برگزار خواهد شد. نکات ذکرشده در قالب تمرین‌هایی در کلاس مرور می‌گردد تا هم‌زمان رفع اشکال شود.
2- دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری: معمولاً دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تجربیات خوبی در این زمینه دارند و نیاز به تمرین نیست. با این وجود حداقل یک کلاس دو ساعته فشرده نیاز است.
3- متخصصین حاضر در صنعت: بسته به نوع و میزان نیاز آن‌ها، می‎توانند از کلاس فشرده یا دوره عادی استفاده کنند.
4- افراد فعال در زمینه مطالعه بازار: مشابه با گروه سوم!
5- افراد مبتدی: کلاس‌های دوساعته و به‌صورت رفع اشکال برای عزیزانی که با اینترنت آشنایی چندانی ندارند یا نیاز به آموزش خاص دارند. در مورد افراد مسن، ما در منزل آن‌ها حضور پیدا می‌کنیم و با حوصله به سوالاتشان جواب می‌دهیم. توجه داشته‌باشید که ما از آموزش مسائل حساس، از نظر امنیت، معذور هستیم. این مسائل شامل هرچیزی است که نیاز به رمز شخصی داشته‌باشد مانند کارهای بانکی. .
6- دانشجویان و متخصصینی که وقت شرکت در چند جلسه را ندارند: این کلاس‌ها نیز به‌صورت رفع اشکال برگزار می‌شود.

محتوای کلاس به شرح ذیل است.
1- آشنایی با قابلیت‌های موتور جستجو
هر موتور جستجو فیلترهایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا دامنه جستجو خود را محدود کنید. شما با تایپ چند کاراکتر ساده، می‌توانید به موتور جستجو بفهمانید اهمیت هر واژه برای شما چقدر است یا آن‌که موتور را مجبور می‌کنید تا در سایت‌ها یا فایل‌های خاصی جستجو را انجام دهد. این موتور جستجو می‌تواند موتور عمومی گوگل یا گوگل اسکالر (Google Scholar) یا قابلیت سرچ ناشران مختلف مثل الزویر (Elsevier) باشد.

2- کشف کلیدواژه‌ها
موتورها به دنبال کلمه‌ای می‌گردند که شما خواسته‌اید. اگر شما کلمه اشتباهی را سرچ کنید، هیچگاه نتیجه نخواهید گرفت. این اشتباه در جستجوهای علمی زیاد رخ می‌دهد. ترفندهایی وجود دارد که شما را به سمت کلیدواژه‌های اصلی سوق می‌دهد. در جستجوی یک فایل خاص گاه تا 95 درصد زمان جستجو صرف یافتن کلیدواژه‌ها می‌شود. الگوریتم یافتن این کلیدواژه‌ها را آموزش خواهیم داد.

3- یافتن واژه‌های مرتبط
نام اشخاص، مکان‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات، شرکت‌ها و…! گاه اضافه کردن یک اسم به کلمات جستجو، باعث می‌شود زمان جستجوی شما به نصف کاهش یابد. چگونه کلمات مرتبط را بشناسیم؟

4- آشنایی با بعضی اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی
از استفاده از کلمات و عبارات انگلیسی و خواندن متون انگلیسی وحشت نداشته باشید. کافی است حروف انگلیسی را بدانید، حتی از شکل کلمات (نه معنی آن‌ها) می‌توانید زمان سرچ خود را کاهش دهید. ممکن است تعجب کنید، اما حتی در مورد شخص شما ممکن است به انگلیسی اطلاعات بیش‌تری در فضای مجازی وجود داشته باشد، حتی در مورد روستای شما، حتی در مورد یک برکه دورافتاده در دشت‌های ایران. تمام آنچه از زبان انگلیسی لازم دارید در یک برگه A4 خلاصه می‌کنیم.

5- تنظیم مرورگر
مرورگرها تاریخچه وبگردی شما را ذخیره دارند و هر لحظه از آن استفاده می‌کنند. گاه این به نفع شماست و گاه به ضرر. به‌خاطر همین است که وقتی شما در خانه سرچ می‌کنید یک نتیجه می‌گیرید، در اداره یک نتیجه و در موبایل خود نتیجه دیگر.

6- تشخیص سایت‌های تبلیغاتی یا هرز
امروزه تعداد زیادی سایت وجود دارد که بدون هیچ محتوایی شما را به طرف خود جذب می‌کنند. یا آن‌که اکثرا در یک زمینه خاص کپی‌پرداری کرده‌اند. برای مثال شما برای جستجوی پیامک‌های مناسبتی، هزاران سایت می‌یابید که همگی یک مطلب مشابه را ارائه می‌دهند. با ترفندهایی می‌توانید از این باتلاق‌ها نجات پیدا کنید.

7- روانشناسی جستجوی اینترنتی
شاید در یک قدمی هدف، دست از کار بکشید. جستجوی اینترنتی گاه بسیار طاقت‌فرسا است. اما تجربه شخصی می گوید یا جواب سوال شما در فضای مجازی وجود دارد، یا شما می‌توانید کسی را پیدا کنید که جواب آن را بداند، و یا می‌توانید کسی را پیدا کنید که قبلاً به سوال شما فکر کرده‌است. تا به یکی از این سه حالت نرسیده‌اید، دست از جستجو نکشید. اما باید روشی منطقی را پیش گرفت تا اتلاف زمان و هزینه به حداقل برسد. اگر برای وقت خود ارزش قائل هستید، دوره‌های آموزش جستجوی اینترنتی شریف پلاس را تجربه کنید.

8- جستجوهای خاص
یافتن معادل فارسی یه کلمه انگلیسی، اطلاعات یک شماره تلفن، مقاله‌های مربوط به یک موضوع خاص مانند پیدا کردن استاد برای اپلای، پیدا کردن پوزیشن دانشگاهی، کیس استادی یا مطالعه موردی، موزیک یا آهنگ کمیاب، دانلود فیلم‌های جدید، قیمت اجناس یا خدمات، میزان اعتبار یک سایت، فروشنده مواد و تجهیزات خاص  و…
هر موضوعی ترفندهای خاص خود را می طلبد.

توجه داشته‌باشید که آن‌چه آموزش داده می‌شود حاصل مطالعه و تحقیق چندساله در زمینه سرچ اینترنتی است. این دوره‌ها توسط فارغ التحصیلان دکتری و همچنین اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه‌ها و خبره در این زمینه تدریس می‌شود.

برای شرکت در دوره‌های آموزش جستجوی اینترنتی و کسب اطلاعات بیش‌تر از طرق زیر تماس حاصل فرمایید:
سرپرست مدرسین: دکتر مسعود فکوری حسن آبادی
شماره تلفن: 09374840511
ایمیل: admin [at] mfakouri.ir

توجه: در ایام همه‌گیری کرونا، مسئولیت تأمین فضای آموزش، کامپیوتر، اینترنت و پروتکل‌های بهداشتی به عهده متقاضی است. همچنین امکان برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین وجود دارد.

هزینه کلاس فشرده حضوری

تمامی مطالب در یک کلاس دو ساعته آموزش داده می‌شود و تمامی شرکت‌کنندگان به‌صورت حضوری شرکت خواهند کرد و هیچ شرکت‌کننده مجازی نخواهیم داشت. قیمت‌ها در پاییز 1400 به این صورت خواهد بود؛
کلاس خصوصی تک‌نفره دو ساعته: 150 هزار تومان
به ازای هر نفر اضافه: 60 هزار تومان
برای کلاس‌های بیش‌تر از ده نفر: 750 هزار تومان مستقل از تعداد افراد

همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌فرمایید، هرچه تعداد شرکت‌کنندگان بیش‌تر باشد، هزینه به ازای هر نفر کاهش می‌یابد.

برای کلاس‌های خارج از محله طرشت، هزینه رفت و آمد به مبالغ بالا اضافه می‌شود.

کل هزینه کلاس به‌صورت پیش‌پرداخت، دریافت خواهد شد.

هزینه دوره عادی حضوری

دوره عادی در قالب چهار کلاس دو ساعته برگزار خواهد شد. در این دوره نیز، تمامی شرکت‌کنندگان به‌صورت حضوری شرکت خواهند کرد و هیچ شرکت‌کننده مجازی نخواهیم داشت. هزینه‌ها برای این دوره هشت ساعته، در پاییز 1400  به‌صورت زیر خواهد بود:

تک‌نفره خصوصی: 500 هزار تومان
به ازای هر نفر اضافه: 200 هزار تومان
برای کلاس‌های بیش‌تر از ده نفر: 2,500,000 (دو میلیون و پانصد هزار) تومان مستقل از تعداد افراد

اگر کل 8 ساعت، یعنی هر چهار کلاس، در یک نیم‌روز برگزار شود، از 25% تخفیف برخوردار خواهید شد.

برای کلاس‌های خارج از محله طرشت، هزینه رفت و آمد به مبالغ بالا اضافه می‌شود.

کل هزینه کلاس به‌صورت پیش‌پرداخت، دریافت خواهد شد.

هزینه دوره مجازی فشرده و عادی

اگر حتی یک نفر به‌صورت مجازی (در بستر اینترنت) در کلاس شرکت کند، آن کلاس را مجازی در نظر خواهیم گرفت.

برای کلاس‌های مجازی، فارغ از تعداد نفرات، هزینه هر ساعت در پاییز 1400، پانصد هزار تومان خواهد بود. لذا هزینه کلاس فشرده دو ساعته، یک میلیون تومان و هزینه دوره عادی، چهار میلیون تومان خواهد بود. در مورد دوره عادی، اگر تمام 8 ساعت در یک نیم‌روز باشد، هزینه به سه میلیون تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

ضبط کلاس‌ ممنوع است، و ضبط و انتشار ویدئوی کلاس بدون اجازه کتبی مدرس، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

کلاس رأس زمان‌های هماهنگ‌شده شروع شده و خاتمه پیدا می‌کند. مشکل شبکه از جانب مشتری و یا تأخیر در حضور شرکت‌کنندگان، باعث تعویق در شروع کلاس یا طولانی شدن آن نخواهد شد، مگر با پرداخت هزینه اضافه!

هزینه آزمون‌ها

اساتید و مدیران محترم برای ارزیابی نیروی انسانی، دانشجو و متقاضیان کار خود نیز می‌توانند از خدمات ما بهره بگیرند. ما آماده برگزاری آزمون‌های استاندارد و کاملاً مستقل برای شما هستیم. برای هماهنگی آزمون‌ها و کسب اطلاعات بیش‌تر، این‌جا کلیک فرمایید: آزمون‌ها

گروه تدریس قرن پانزدهم
شماره تماس: 09374840511
آدرس: تهران